/Files/images/vihovna_robota/photo_2023-09-19_10-08-49.jpg

«Прокладай шлях до розуму людини через її серце»

Ф.Честерфільд

Виховання є невід’ємною, наскрізною складовою освітнього процесу, що охоплює усі сфери шкільного життя.

Саме виховання здобувача освіти як громадянина і патріота України, національно свідомої, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальне рішення у різноманітних життєвих ситуаціях – одне із головних завдань освітян Холодногірського району, а виховні вектори складаються із:

- національно-патріотичного виховання, де самостійно відокремлені громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання;
- сприяння досягненню глобальних цілей сталого розвитку, а саме: подолання негативних явищ ( булінг, домашнє насильство, кримінальні правопорушення);
- активна підтримка розвитку учнівського самоврядування;
- формування компетентностей, необхідних для здорового та безпечного життя;
- правове та сімейне виховання.

Все це активно сприяє:

- становленню свідомого громадянина-патріота України, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до
успадкування духовних і культурних надбань українського народу,
формування активної громадянської
позиції, утвердження національної ідентичності громадян на основі духовно-моральних цінностей Українського народу, національної самобутності;
- формуванню у дітей та молоді любові до Батьківщини, популяризування історичної спадщини країни, рідного краю; формування історичної пам’яті підростаючого покоління;
- на виховання пошани та любові до захисників Батьківщини, формування толерантного ставлення до представників інших народів, культивування кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи;
- на активізацію застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування безпечної поведінки у воєнний час, знань з основ безпеки життєдіяльності, мінної та пожежної безпеки;
- на стимулювання педагогічних колективів, батьків учнів, громади до продуктивної взаємодії у сфері виховання дітей та учнівської молоді.

Враховуючи умови воєнного стану, а також, дистанційний формат освітнього процесу, у закладах освіти району активно застосовуються різноманітні форми, методи та прийоми виховної онлайн-роботи, а саме: проєктна діяльність, національні квести, патріотичні флешмоби, відеозустрічі з цікавими земляками – патріотами, фестивалі-конкурси, конкурси-огляди, виготовлення патріотичних арт-листівок і сувенірів для українських воїнів-захисників, конкурси-виставки малюнків, аплікацій, есе; конференції, круглі столи, усні журнали, дебати, тематичні лекції; створення відеороликів про Україну, сім'ю, школу, героїв-захисників, ветеранів, які виборюють незалежність та цілісність нашої держави, віртуальні екскурси та сіті - брейки, відеомандрівки, челенджі, нетворкінги, хакатони.

За затвердженим планом працює районна Координаційна рада з питань національно - патріотичного виховання дітей та молоді.

Відповідно до Календаря знаменних дат та для реалізації плану заходів Стратегії національно-патріотичного виховання до 2025 року відзначаються: Міжнародний День толерантності, День Соборності України, День героїв Небесної Сотні, День пам’яті жертв Голодоморів, День захисниць та захисників України, День вшанування учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, День пам’яті про аварію на Чорнобильській АЕС, День Європи в Україні; День вдячності Європі; День Українського козацтва; День пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за її незалежність, суверенітет і територіальну цілісність; День Гідності і Свободи; до Дня єднання; Різдвяні свята; День вишиванки; Великдень; Міжнародний День захисту дітей; День Державності України, День Державного Прапору України; День Незалежності України; День української писемності та мови.

Активно реалізовуються серед здобувачів освіти району завдання національно-патріотичного виховання за допомогою найактуальніших дієвих форм, якими стали тематичні, харитативні, доброчинні, благодійні акції: «Сімейні цінності», «Щасливі соняхи», «Каштани збери – ЗСУ допоможи», «Солодощі для ЗСУ», «Якщо кожен допоможе- Україна переможе», «Від серця – до серця. Діти Харкова – діт ям Ізюму», «Поділися теплом своїх сердець», «Від серця – до серця. Великдень».

Стали престижними й популярними серед учнів району різноманітні конкурси міських, регіональних та всеукраїнських рівнів: фото та відеопроєктів «Врятувати від забуття», аматорських відеопривітань «Героям сучасності», «Новорічні музичні привітання Героям», «Новорічні привітання на передову», конкурси есе «Війна за свій шлях», соціальних роликів (міні-фільмів, фото та фотоколажів) «Безпечна країна», «Я маю право на життя», «Я журналіст», «Я у безпеці з МВС», художньо-екологічний конкурс «Збережемо грунти рідної України», конкурс творчих проектів «Код нації. Українська Сніжниця».

Районні конкурси дитячих малюнків, ай-стоперів, оупен-ейр до історичних, святкових, пам’ятних дат, а також тематичні - «Долоньки миру», «Долоньки побажань», «Голуб миру», «Зроби мак пам’яті», «Білий журавлик».

Вихованню дітей та молоді на кращих національних традиціях та осмисленню школярами історичних та сучасних подій в історії нашої держави сприяє робота шкільних музеїв.

Продовжують свою активну діяльність музей історичного профілю ХГ № 86 та музейний куточок історичного профілю ХЛ № 152; народознавчого – ХЛ № 108; етнографічного - ХГ № 136.

Після чотирьох років призупинення поновлено діяльність шкільних музеїв ХЛ № 13, 126 , ХГ № 67.

У діючих шкільних музеях організовано проведення віртуальних екскурсій, навчальних занять, культурно - масових заходів, класних годин тощо.

Педагогами та учнями закладів освіти ведеться науково-дослідницька і пошукова робота.

У музеях створено постійно діючі експозиції, що висвітлюють події боротьби українського народу за територіальну цілісність нашої країни, участь випускників закладів освіти у захисті незалежності та територіальної цілісності нашої держави.

Шкільні музеї несуть у собі позитивний приклад патріотичного виховання учнівської молоді, сприяють формуванню в молодого покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпечують духовну єдність поколінь і збереження пам’яток історії, матеріальної і духовної культури.

Діяльність учнівського самоврядування в закладах освіти спрямована на реалізацію плану заходів Стратегії національно-патріотичного виховання.

В районі діє Асоціація ДЮГО «Однодумці», до якої входять шкільні організації учнівського самоврядування: «ШКОЛЯДА» у ХЛ № 13; «ЮНЕК» у ХЛ № 18; «ПЕРВОЦВІТ» у ХЛ № 57; «РОСТОК» у ХГ № 67; «КАМПУС» у ХЛ № 69; «ВЕСЕЛКА» у ХГ № 86; «ДИТЯЧА ПРЕЗИДЕНТСЬКА РЕСПУБЛІКА» у ХЛ № 87; «ГІЇВСЬКА СІЧ» у ХЛ № 108; «ШКІЛЬНІ ТОВАРИШІ» у ХЛ № 126; «СПІЛКА ЮНИХ ПАТРІОТІВ» у ХГ № 136; «РОВЕСНИК» у ХЛ № 152; «БАРВІНЧАТА» у ХПШ № 171.

Згідно зі Статутом Асоціації «Однодумці» її постійно діючим органом є Координаційна рада, що складається з 5 департаментів, а саме: національно-патріотичного; департамент засобів масової інформації; департамент миротворчого та волонтерського рухів; департамент євроінтеграції; департамент безпеки та здорового способу життя.

Діяльність учнівського самоврядування районної Асоціації та шкільних дитячо-юнацьких громадських організацій було сплановано відповідно до Комплексної програми розвитку освіти в м. Харкові на 2018-2024 роки та зорієнтована на роботу з лідерами учнівського самоврядування на реалізацію і розвиток дитячого лідерського руху.

Повноцінну роботу учнівського самоврядування не можливо уявити не тільки без районної електронної газети «Велика перерва», але й без відеоматеріалів цікавих заходів, проєктів у соціальних мережах Фейсбук, Telegram, Інстаграм.

Учнівське самоврядування є ініціатором і організатором цікавих заходів, справ, проєктів, акцій , бере активну участь у проєктній діяльності Шкіл розвитку, запропонованій Харківським національним університетом міського господарства імені О.М.Бекетова, плідно розвиває мережу євроклубів та «Шкіл миру».

«Школа – це маленький тест-драйв дорослого життя. Формуючи в ній сучасне суспільство, що базується на цінностях, ми вчимо дітей механізмів, що працюють у державі”, – написав керівник осередку Української Академії Лідерства.

Цей вислів став керівництвом до дії та головним гаслом для всіх освітян Холодногірського району.

Кiлькiсть переглядiв: 301